carlendebbie.reismee.nl

Deel 1 2010: Van Las Vegas naar Sequoia!

Hallo allemaal,

Een beetje laat, maar dan toch eindelijk een update vanuit een waanzinnig mooi VS! Dit jaar een best bijzondere reis omdat we met zijn 4en op vakantie gaan. Peter, Maartje , Carl en Debbie maken samen deze reis door California! Vrijdag ochtend begon de reis. Al vroeg waren we op het station in Brouwhuis, alwaar Maartje Peter had afgezet en vervolgens met ons mee was gereden. De eerste trein, die nog niet al te vol was, bracht ons via Eindhoven naar Schiphol. Helaas geen koffie meer gehaald in Eindhoven... Op schiphol aangekomen eerst even ingechecked lekker geshopt en de nodige rantsoenen Nederlands voedsel, of voor Peter sigaretten, aangelegd voor de komende weken. Na de nodige bodyscans en lastige meerkeuze vragen bij de douane mochten we aan boord van de Boeing 767. Met 'vriendelijke' Amerikaanse stewardessen aan boord, zelfs een Nederlands sprekende, nou ja Nederlands?? Voor Maartje was het haar eerste keer in een bewegend vliegtuig, dus moesten we de veiligheids instructies weer eens nauwlettend volgen. Na de zuurstofmasker uitleg een heerlijk hapje en een drankje, nog maar 8uur verder vervelen en we waren in Chicago.

Blijft toch een raar verschijnsel tijdverschil. Je vertrekt om 11.15 uit Nederland, moet 8 uur vliegen en komt om 13.15 aan in Chicago?? Maar nog even verder, we moesten om 15.15 Chicago tijd doorvliegen naar Las Vegas, waar we 3 uur en 45 minuten over zouden doen en kwamen om 17.00 uur local time aan, voor wie het niet meer snapt, 2 uur Nederlandse tijd snachts. In Chicago natuurlijk de eerste verwondering van de grote auto’s en dikke mensen en alle andere clichés over Amerikanen gehad. Moet je nagaan ben je enkel nog maar op het vliegveld. Met het treintje naar de volgende pier, weer door de meerkeuze vragen heen en op naar Vegas! In Vegas aangekomen, alwaar het slechts 36 graden was om 17 uur!!, rustig op de koffers gewacht en een taxi gezocht naar ons hotel.

Jullie snappen dat we eigenlijk niets meer mogen vertellen over onze avonturen in Vegas, immers: what happened in Vegas, stays in Vegas! Maar speciaal voor jullie zullen we toch enkele van de spannende detail oplichten. Ons hotel was Motel 6 op slechts enkele minuten lopen van de STRIP, ofwel de Vegas boulevard! Even snel inchecken en door naar alle flikkerende lichtjes van het glitter en glamour gebeuren. We zien al snel het Vrijheidsbeeld, de Eiffel toren, Tah Mahal en natuurlijk de immense casinos ballasi, MGM grand en alle andere die in oceans 11 voorkomen. Je waant je echt door een film, ongelofelijk wat ze allemaal doen om “vrouwen”aan de man te brengen… Honderden proppers staan er niet om je een disco in te lokken…. Oke dan ook maar ons eerste heerlijke Amerikaanse avondmaaltje een MEGA burger van Wendy’s. 3 hoog deze keer en vol met kaas, vet en nog meer vet. Slechts 1100 calorieen… Nog wat rond gelopen, vooral mensen gekeken en terug naar ons hotel. Om 10 uur lokale tijd, voor ons 6 uur in de ochtend gingen we naar bed…. Het beloofde nog een lange nacht te worden….!!

Heerlijk vroeg eruit om van een lekker bakje slappe Amerikaanse koffie te kunnen genieten. Spullen inpakken en op naar de camperverhuurder. Hier konden we al lekker vroeg terecht met als gevolg dat we om 10 uur al helemaal bepakt en bezakt klaar stonden opweg naar de Wal-Mart. Geen uitleg deze keer over wat allemaal wat is op de camper, ze geloofde dat we enkele ervaringsdeskundige bij ons hadden. De Wal-Mart blijft ook en fenomeen op zich. Je word keurig welkom geheten aan het begin van de winkel, vervolgens kloppen ze ongemerkt een bult geld uit je “wallet” , en aan het eind van de winkel wenst men je weer vriendelijk goede dag. Ik denk dat een psycholoog hier best een goed onderzoek over kan schrijven. Alle bijzonderheden die we denken nodig te hebben aangevuld met de dingen die we lekker vinden hebben we ingeslagen en pakken we keurig in de camper. Dan op weg naar het AAA station voor wat kaartjes en boekjes. Toevallig en wat een pech hebben wij weer, naast het AAA station bevind zich een Starbucks! Heerlijk!! Er zullen er deze week vermoedelijk nog vele volgen!!

Op het terras zoeken we de camping voor vanavond uit en maken we het plan voor de komende dagen. Vandaag gaan we richting Death Valley, zodat we er morgen doorheen kunnen rijden. Bij het uitrijden van Las Vegas, merk je dat de stad in de woestijn ligt. Het terrein word ruwer en meer open. Bij het eerste woestijn stadje Pahrump zoeken we een camping op. We lunchen op de parkeerplaats van een oud casino alwaar we het eerste heerlijke broodje hot dog opaten. Op de camping aangekomen een mooi plekje gekregen en een rustige avond doorgebracht.

Zondag stond gepland voor Death Valley. We zijn al lekker vroeg op om op tijd door het park heen te rijden. Het schijnt daar erg warm te worden in de loop van de dag. Dus we willen proberen er rond de middag doorheen te zijn. Eerst nog een klein uurtje rijden voor we er zijn. We betalen de dag fee aan de entree en vervolgen het pad door het ruwe landschap. Eigenlijk is Death Valley het beste uit te leggen door de vertaling letterlijk te nemen. Er groeit bijna niets, ziet er totaal verdroogd uit en is vooral GROOT! Er lopen maar 2 wegen doorheen, zo komen we eigenlijk automatisch langs alle bezienswaardigheden. We stoppen bij de zoutvlakte en de zandduinen. We rijden langs een oude mijn. Aan het begin van de middag verlaten we vol met indrukken het park. Het begint ook al behoorlijk warm te worden. Tegen de 40 graden loopt het zeker,.

We stoppen voor lunch in het plaatsje Poineer point en vervolgen de weg naar ons 2de camping adres: Lake Isabella. De eerste camping in de middle of nowhere! Aan een redelijk mooi meertje, jammer dat we nog aan de uitlopers van de woestijn zitten, waardoor de begroeiing nog minimaal is. Samen met nog een campertje zijn we de enige gasten voor deze nacht. We maken een heerlijk kampvuurtje, waar we ook direct op BBQen. Lekker verse groenten op de BBQ en een heerlijk lapje vlees met een lekkere rook smaak! Het Amerikaanse biertje wat we erbij gekocht hebben smaakt prima. Nog gezellig wat nakletsen rond het vuurtje en daarna lekker slapen!

Maandag gaat de reis richting Sequoia National Park. Helaas is het weer vandaag iets minder. Het regent zelfs een beetje. We beginnen onze reis langs een heel stijl weggetje naar de Greenhorn summit, een wintersport gebied. Hier genieten w van de uitzichten maar ook wel van de bochtige wegen omhoog. Omdat onze camper te lang is kunnen we niet vanaf het zuiden Sequoia inrijden. Dat is best jammer want nu moeten we toch behoorlijk wat extra kilometers maken om er te komen. Onze weg gaat via Porterville en Orange Cove alwaar we stoppen voor een heerlijke lunch. Het blijkt dat we toch iets te veel gepland hadden voor vandaag dus moesten we onze plannen een beetje aanpassen. In Sequoia aangekomen rijden we naar de bekenste boom, de General Sherman. Ja dat is wat je noemt een grote boom! Wel wat touristisch hier met al die mooie hekjes en geasfalteerde paden erheen. We maken de 0,6 mile roundloop en gaan naar de mooie parkcamping. Peter herkende het een en ander van heel wat jaartjes terug. Helaas zijn we te laat om ook hier nog een rondje te maken door het visitor centrum met de bijbehorende giftshop! In de avond genieten we van een lekker bordje Wraps.

Daarna doen we een poging om een kampvuurtje te stoken, wat vrij lastig gaat door het natte hout. Dan maar gewoon gezellig kletsen en weer op tijd naar bed, want morgen wacht weer een dag met vele indrukken!!

Groetjes Peter, Maartje, Debbie en Carl

Annette

Geweldig, wat al weer een avontuur hebben jullie meegemaakt. En wat een tegenstellingen, een begin van bars met "lichtjes" en "vrouwen", naar "dode woestijnen waar helemaal "geen" leven was!!!!!!
Maar prachtige natuur en mooie vergezichten. Nou ik ben heel blij dat ik nu van jullie het verhaal heb gelezen en weer een beetje heb mee mogen genieten!!! Maak verder nog een prachtige reis en geniet met zijn viertjes!! Heel veel groetjes van je moedertje xxxxxxxxxxx

Jan en Elly

Heerlijk weer op afstand met jullie mee te mogen reizen. Krijg er cal weer zin in om ook dit soort gebieden te gaan verkennen. Moeten we voorlopig maar aan jullie overlaten. Geniet met volle teugen van elkaar en waar mogelijk van goede koffie. Fijne reis verder en hou je haaks.
Jan en slapende Elly

Vincent en Eefje

in alle vroegte genoten van jullie verhalen. Het is goed te zien dat jullie het naar je zin hebben. geen wonder met zo'n omgeving. doki komt even mee kijken en is helemaal gecharmeerd van death valley: mooie kattebak vindt ze. we laten haar maar in haar waan.

veel plezier de komende weken met z'n viertjes

Groet,
Vincent en Eefje