carlendebbie.reismee.nl

Deel 3 2010: Op weg naar San Francisco

Hallo allemaal,

Hier zijn we weer met het derde deel van ons avontuur door het heerlijke californie!

Vrijdag ochtend vertrokken we vanuit het indianen state parkop pad naar de plek waar de Gold Rush ooit begonnen is. Hier in Coloma is wederom een mooi state park gemaakt waar diverse replicas van oa een houtzaag machine te vinden is. Omdat het om replica's gaat vond Maartje dat we onze tijd stonden te voldoen! :-)

We bofte want het was de 200 ste verjaardag van Americas eerste goudzoeker! Daarom was er een soort van marktje gemaakt wat mij en Debbie weer deed denken aan de markt samen met mijn vader en moeder in Beertha! Sorry pa en ma het heeft indruk gemaakt!! :-)

Het statepark stond weer aangegeven als GEM in de AAA gids. Maar deze keer vonden wij het park hooguit 'aardig'. Daarna opweg naar Sacremento. Hier zijn we naar het vliegtuig museum geweest alwaar een mooie nieuwe dacota stond voor het museum in Best! We mochten diverse vliegtuigen ook daadwerkelijk in. De vrijwilligers die toezicht hielde waren een beetje teleurgesteld omdat ze verwacht hadden dat we meer tijd in het park zouden besteden.

Na de vliegtuigen hebben we maar weer eens boodschappen gedaan in de dichtsbijzijnde Wal-Mart. Een mooi spijkerbroekje gekocht en voor Peter een vestje. Maartje word al een beetje moe van de vele winkels die we aandoen! :-)

In de avond hebben we onze eerste KOA van deze vakantie opgezocht. Dit is de vereniging van dure camping in America. Hier hebben de dames een wasje gedraaid en Peter en ik de route weer verder gepland. Na een heerlijke spinazi macaroni hebben we nog lekker gekletst waarna we weer lekker onze nachtrust namen.

Vandaag zijn we op pad gegaan richting San Francisco. Allereerst hebben we de brouwerij bezocht van Budweiser. Alwaar we om 11 uur 'sochtends al aan het bier zaten! Een echt Amerikaans filmpje, een vrouwtje wat veelste snel een uit haar hoofd geleerd verhaaltje opdreunde, en een korte wandeling later stonden we weer buiten. Geen steek wijzer maar wel een biertje rijker! De route ging vervolgens naar een State Park net boven San Fransisco alwaar we hoopte een plaatsje te bemachtigen. Maar omdat ook de amerikanen lekker weekend hadden was dit park helaas al vol. Daarom zijn we doorgereden naar het dorpje Olema alwaar we een mooi plekje vonden. Na te hebben ingechecked en te hebben geluched zijn we op pad gegaan naar een landtong Point Reyes genaamd. Een slingerweg van 21,3 mijl brengt ons naar een mooi uitzichtpunt word aangeschreven.Helaas ligt het punt vandaag helemaal in de mist. We zien dus echt helemaal niets! Dat is wel echt jammer! Maar de komendezullen we de stille oceaan nog heel vaak zien!

Nu gaan we lekker BBQen en van onze heerlijke avond genieten. Het is hier nog altijd heerlijk weer en we vermaken ons meer dan prima!

Heel veel groeten namens ons 4!

Peter, Maartje, Debbie en Carl

Carel

Ja ja ik zie wel helemaal naar amerika voor een marktje ala beertha.

Annette

Nou jongens ik heb weer genoten van jullie verhaal!! Ik vond Debbie super stoer dat ze ook zo'n slang durfde vast te houden, en voor Maartje wil ik zeggen, sorry hoor, die supermarkten bezoeken is een tik die hij van zijn vader heeft meegekregen, die moet ook altijd alle supermarkten bezoeken en daar baal ik ook zo van, dus ik begrijp jouw gevoel!!!
Verder geniet van al het mooie wat jullie vast nog te zien krijgen, maak het hartstikke gezellig met zijn viertjes en ik kijk al weer naar jullie volgende verhaal uit!!!!!!!!!!!! Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiii!

Matthijs en Mieke

Zo dat klinkt weer goed!!!! Leuk om al jullie vakantie verhalen weer te kunnen volgen. Geniet ervan!

Liefs Matthijs en Mieke

PS: stoer hoor die slang!!!!

Henri & Ingrid

Ha wereldreizigers
Leuke verhalen tot nu toe, geniet ervan!!!
"you kids have fun"

Groetjes Henri en Ingrid

petri

hallo vakantie gangars
leuk hoor om jullie weer te volgen op weg naar vele mooie plekken. en de verhalen doen het weer goed, we kunnen weer meegenieten en dromen.
heel veel fun groetjes en veel liefs
petri

Steven en Judith

Hey Amerika gangers,

Leuk om alle verhalen te lezen. We blijven jullie volgen.
Nog veel plezier!

Groetjes Steven en Judith

He vakantie gangers.

Ik dacht al er is deze keer geen verhalen boek maar ons mam zij vandaag dat je vrijdag gestart was met schrijven. Ik heb dus net even bijgelezen!
Wauw wat een verhalen zeg en geniet er van !

We wachten vol spanning op het volgende verslag!

liefs Erwin Annick Binck Zara en Sepp

Annick erwin Binck en Zara en Sepp

soory zij moet zei zijn ( tja beetje moe)

Annick erwin Binck en Zara en Sepp

en soory moet sorry zijn jeetje zeg

veel plezier!

Ron

Lees ik van je bbq kom ik er achter dat je de roosters niet hebt meegenomen. Maar ja, jullie redden het wel zonder volgens mij. Heel veel plezier nog.

Ron en Anita