carlendebbie.reismee.nl

Deel 5 2010: Van San Francisco naar Los Angeles!

Goede morgen allemaal!

Daar zijn we weer met de volgende update. Op de vorige camping hadden we net te weinig tijd om een uitgebreide update te doen, vandaar nu weer eentje gezocht met internet.

Dinsdag ochtend vertrokken we vanuit onze campeerplaats van ons statepark naar het visitor center. Het was een alcohol vrije camping, waar wij ons natuurlijk heel trouw aan hebben gehouden. Na de lege blikjes weggebracht te hebben vervolgen we onze weg. Dit park staat helemaal in het teken van de redwoods. Alweer van die mega bomen! Deze keer weer de kustvarianten alwaar we vorig jaar ook een aantal exemplaren hebben bewonderd. Ze hebben een hele mooie trail uitgezet waar we het ontstaan van de bomen en alle dieren in het park leren kennen. De bananenworm is een van de bijzondere beesten die voorkomt in het park. Na de giftshop waar een veelste aardige vrouw ons probeert allerlei shirts aan te smeren gaat de weg naar de volgende hotspot. We rijden de Hwy 1 verder naar het zuiden af. In Monterey lopen we over de Fishermanswarf, ook een heel indrukwekkend haventje. Hele mooie uitzichten over de zee en natuurlijk spotten we vele zeehonden en zeeleeuwen. Aan het haventje staan vele restaurantjes met samples van een speciale soort soep. De ene zou nog lekkerder zijn als de ander. We proberen overal een sample enzitten daarna eigenlijk best wel vol. Nog even een lekker ijsje en we hebben weer een lekker hapje binnen. We rijden vervolgens de 17 mile way. Een schitterende privé weg, die langs de mooiste baaitjes en uitzichtpunten gaat. Een volle dag is het weer. We rijden door naar Big Sur statepark alwaar we wederom een erg mooi plekje weten te vinden. Deze keer staan we echt tussen de redwoods in! Helemaal geweldig! Nog even langs de giftshop en een lekker kampvuurtje maakt onze avond weer compleet! Vanavond eten we chili con carne.... Fijne nacht!

Woensdagochtend vertrekken we weer richting visitor center. Even een kort praatje en weer een leuk trailtje om te wandelen. Deze is echter niet zo mooi als die van de dag ervoor. On the road again dan maar! We zijn 10 minuten op weg en staan stil voor wegwerkzaamheden. Erg apart hoe ze dat hier doen. Zetten gewoon de weg af, er komen een paar vrachtwagens met asfalt aanrijden, ze rollen het uit en je mag weer door. We vragen ons af of Gert-Jan dit proces wel goed kan keuren...

Na het oponthoud, waar we overigens gewoon lekker een bakje koffie hebben kunnen zetten, gaat de reis over de Hwy 1 verder naar het zuiden. Ter hoogte van Lucia pakken we het park mee alwaar echt enorme hoeveelheden zeeleeuwen liggen te zonnen. Indrukwekkend!Weer iets zuidelijker ter hoogte van San Simeon pakken we een heerlijke lunch aan de kust. De reis gaat morro bay naar San Luis Obispo, alwaar we een mission bezoeken.

Heel de week drinken we al appel cider, een soort van appelsap met vruchtvlees, echt heerlijk! Hier in San Luis Obispo is een fabriekje daarvan. Wij natuurlijk een kijkje nemen maar helaas was het vandaag gesloten. Dan maar even de toeristische giftshop binnen en vervolgens Maartje een plezier doen met een mooie Safeway supermarkt! Na de boodschapjes op weg naar onze camping voor vanavond. Een regionaal park alwaar we weer een mooi plaatsje vinden. De bedoeling is vanavond pannenkoeken te eten, maar helaas bakt de eerste aan aan onze basic koekenpan. Dit gaat geen succes worden. Hoe veel boter we er ook in doen.... Dan maar iets anders: Een feestmaaltje met vis, gebakken aardappeltjes en diverse soorten groenten wacht op ons aan het kampvuur. Een heerlijke wandeling over het golfterrein en naar het sportveld alwaar we zien hoe een stel fanatieke jongens en meiden elkaar proberen te verslaan in en spelletje softbal is het begin van onze avond.We maken de plannetjes voor de volgende dag en gaan op tijd naar bed.

Donderdag ochtend weer op tijd uit bed, heerlijk douchen met de door ons bij elkaar verzamelde kwartjes en op pad. We vergeten te stoppen voor de wandeling bij het visitor center. We rijden door naar Solvang, een Deens dorpje in America. Het is allemaal een beetje over de top. De Deense bakkerij en de lokale rabobank zijn de toppers van het bezoek. We rijden door naar Santa Barbara, alwaar we in een mooi park van een lekkere lunch genieten. Daarna bezoeken we een oud fort, wat inmiddels ook alweer een statepark geworden is. We willen vandaag een stuk verder richting Los Angeles komen om voor het weekend naar de Universal studio's te kunnen. Daarom rijden we in de middag door naar MAlibu, alwaar we op een statepark uitkomen kort aan de kust. Ondertussen doen we nog een kleine boodschap.

Ook vanavond is er weer tijd voor een lekker kampvuurtje. We eten vanavond pannenkoeken!! Vanavond gaat het zeker lukken want we hebben een nieuwe pan!! Heerlijk met uitgebakken bacon en spekjes! Nog een paar drankjes en de avond trekt aan ons voorbij. Toch maar redelijk op tijd naar bed want morgen wacht L.A.!

We vertrekken vrijdag vroeg op weg naar Hollywood. Iedereen zegt ons dat er echt niet aan is, maar als je hier bent wil je natuurlijk echt zelf die letters eens gezien hebben. Even een quick look en dan door naar de attractie voor vandaag: Universal studio's! Bij de ingang merken we weer eens dat die Amerikanen echt lui zijn! Je kunt gewoon kiezen voor vooraan parkeren, waar je dan wel 10 dollar extra voor betaald. Doe ons die normale parkeerplaats maar! Blijkt deze maar liefst om 3 minuten wandelen van de hoofdingang te liggen! Het moet niet gekker worden! J

Universal weet zijn entree prijzen wel, want met maar liefst 3 dollar AAA korting betalen we nog steeds 71 dollar per persoon. Das best veel geld! We zijn op tijd in het park en bezoeken de geweldige shows en de leuke attracties. Echt bijzonder leuk om eens te ervaren waar die films nu allemaal worden gemaakt en hoe ze worden gemaakt. Een kijkje achter de schermen en leuke stuntshows zijn er te zien. Echt wel een aanrader! Maar goed of dat zoveel geld mag kosten vraag je je altijd weer af. We verwonderen ons over de grote van het kinder menu en laten ons inspireren voor de Halloween nacht van onze scouting.

Tegen sluitingstijd begeven we ons naar de winkel boulevard van het park. We bezoeken de souvenir winkeltjes en blijven even staan kijken bij het skydiven. Daarna op weg via de walmart naar onze camping. Echt niet normaal waar we nu weer terecht zijn gekomen. Een camping met maar liefst 526 plaatsen. Een heuse campeerfabriek! Helaas geen kampvuur pit... Dan maar een keertje lekker uiteten. We gaan naar de nabije Applebees waar we genieten van die heerlijke spareribs en voor Debbie een lekkere salade. Na de nodige reefils en een doggiebag mee te hebben gekregen terug naar de camping alwaar we de indrukken van de dag nog even goed verwerken!

Alweer een paar geweldige dagen!!

Tot de volgende update!!

Groetjes Peter, Maartje, Debbie en Carl.

Annette

Terwijl de kleine Zara lekker bij Oma op schoot zit en Lize en Binck bij Oma in bed liggen, heb ik even tijd om weer jullie geweldige verhaal te lezen. Wat een boffers zijn jullie toch om al die ervaringen mee te maken. De hwy's ken ik alleen van de films op tv en de letters van Hollywood ook, maar goed daar ben ik ook tevreden mee. Ik wens jullie de laatste dagen nog heel veel plezier en ik kijk al weer uit naar jullie volgende update!!! Liefs je moedertje