carlendebbie.reismee.nl

Deel 4 2010: San Francisco!

Hallo Nederland!

Daar zijn we weer! Inmiddels zijn we weer even verder voordat we weer een camping met Internet gevonden hebben en belangrijker nog ook nog enigszins iets betaalbaar is! California is zeker niet de goedkoopste staat van de US wat campings betreft, maar ons lukt het toch aardig steeds een mooi betaalbaar plekje te vinden.

Zondag stond San Francisco op het programma. En dat is niet de meest makkelijke onderneming met zo'n joekel van een camper! Dus verzonnen we een alternatief plan. Aan de andere kant van San Francisco, aan de andere kant van de Golden Gate Bridge vertrekt ook een ferry. Daar reden we vroeg in de ochtend heen en parkeerde de camper. Vervolgens met een mooi boottochtje naar de overkant en we waren in de stad! Een mooie, drukke maar bijzondere stad. We beginnen in China Town. Wel heel grappig een stadje midden in een stad. Je vind hier werkelijk alleen maar Chinezen en toeristen. En veel chinezen winkeltjes. Met van alles wat je niet verwacht. Ook veel souvenirs etc. en natuurlijk heel veel verschillend soorten eten. Tegen lunch besluiten we hier maar eens lekker van te gaan proeven. Eerst een of andere droge soort koek, vervolgens iets wat op een loempia lijkt en dan nog verschillende soorten broodjes bapoa. Na Chinatown vervolgen we richting fishermans warf. Een tweede mooie plek in San Francisco. Op weg komen we een grote optocht tegen, speciaal voor Columbus day. Een speciale feestdag in America die op grootse wijze word gevierd. Een optocht die ons nog het meest aan carnaval doet denken. Wel erg leuk om mee te krijgen en wat fototjes van te knippen. Fishermans Warf doet me een beetje denken aan wat we vorig jaar hebben gezien in Seattle. Veel kraampjes met veel soorten vis! Heerlijk ruikt het maar ja wij hebben net Chinees gegeten.

In de middag maken we ons op voor een van de hoogte punten van deze dag Alcatras. We hebben een boottocht ernaar toe gereserveerd en dat is maar goed ook! Helemaal uitverkocht voor vandaag. Op de tocht er naar toe maken we mooie fotos van de Golden Gate Bridge in de verte, die nog een beetje in de mist ligt. Aangekomen op het eiland waar een van de meest bekende oude gevangenissen van de wereld ligt komen we ogen tekort. Erg indrukwekkend hier. We volgen de audio rondleiding door het park. Met wat voorstellingsvermogen word het echt indrukwekkend wat zich hier allemaal heeft afgespeeld. We leren over de celgrote, de ontsnappingspogingen en waarom de gevangenis is gesloten. Echt een toppunt deze tocht vol indrukken!

Terug in SF gaan we heerlijk Mexicaans eten en maken we ons op voor het boottochtje terug. We gaan op zoek naar de camping in het donker. Gelukkig vinden we die nog voordat de poort ernaar toe sluit. We mogen op de parkeerplaats staan, niet het fraaiste plekje van deze week, maar goed. Onder het genot van een lekker drankje nemen we de dag nog eens door en gaan heerlijk ons moe geworden lijf en ruste brengen.

Maandag staat in het teken van Hwy 1! Americas bekenste (samen met route 66) en mooiste weg. Deze weg loopt bijna helemaal langs de kust van SF naar San Diego. Onderweg kom je het ene nog spectaculairdere uitzicht tegen als het andere. Maar eerst maar eens even SF door zien te komen. We stoppen natuurlijk bij de Golden Gate Bridge die we nog even van dichtbij bekijken. En dat eroverheen! Leuk! Na ons door het drukke verkeer in SF te hebben geworsteld vinden we onze route.

We maken een mooie wandeling bij Half moon bay en komen in Santa Cruz aan alwaar we over een vaste kermis lopen. Helaas is hij nog niet open waardoor er maar weinig sfeer hangt. Via mooie uitzichtpunten en leuke picknick plaatsen komen we aan bij ons statepark van vanavond. We hebben een heel mooi plekje gevonden alwaar we een lekker vuurtje steken en een mooie wandeling maken.

Tot de volgende update!!

Groetjes Peter, Maartje, Debbie en Carl

Annette

He, wat fijn weer wat van jullie te horen!! Ik had al een paar avonden laat nog even de pc opgestart om te kijken of er nog nieuws was. Maar zo te lezen genieten jullie nog steeds volop van al het moois en van de drukke steden en mooie landschappen. Wat zou ik bang geweest zijn dat we de camper niet meer terug hadden gevonden!!!!!!!!!!!!! Maar goed, dat was jullie dus wel gelukt!! Nu geniet nog maar van de lekker temperatuur, want hier is het echt koud!!! De winterjassen kunnen weer voor de dag en de tuin ligt vol met bladeren en het is al weer heel vroeg donker!!! Ik wens jullie nog een hele gezellige week toe en kom a.j.b. alle 4 weer veilig en gezond naar huis!!! Liefs van je moedertje xxxxxxxxxx

petri

o wat gezellig en fijn hebben jullie het daar. doet me weer denken aan de lang geleden vakantie van mij daar.met san francisco,fishermans warf, china town en san diego. geweldig geneit er van. veel plezier
veel liefs

gj en mo

ha vakantiegangers,
zo te horen zijn jullie het nog niet beu daar!
Heeft Peter ook al een nieuw happy camper shirt op de kop weten te tikken want dat is toch wel hard nodig!
Nou Carl, het werk gaat toch door terwijl je op vakantie bent, we hebben de eerste nieuwsbrief binnen gehad.
Zeg maar tegen Maartje dat halloween veel werk, maar wel onder controle is.
Nog veel plezier voor jullie alle vier,
Groetjes, gj en mo.